Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo, PGNiG, powstało w 1982 roku, w wyniku przekształceń Zjednoczonego Górnictwa Naftowego i Gazowniczego (ZGNiG). Będąc przedsiębiorstwem państwowym, składało się ono wówczas z aż 61 samodzielnych zakładów.
W 1996 roku PGNiG stało się spółką akcyjną, której wszystkie udziały należały do skarbu państwa. Wtedy spółka liczyła 6 okręgowych zakładów gazowniczych, mieszczących się w Warszawie, Gdańsku, Zabrzu, Wrocławiu, Poznaniu i Tarnowie.
Dziś PGNiG jest krajowym potentatem w branży poszukiwania i wydobycia gazu ziemnego i ropy naftowej. Działania spółki w głównej mierze skupiają się na terenie Polski, niemniej z biegiem lat rozwinęła ona swój zasięg także na Niemcy, Danię, Czechy, Libię i Pakistan.
Numer Infolinii
PGNiG posiada oddzielne numery infolinii dla każdego z regionów, w których znajdują jego oddziały:
- Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta dla regionu Mazowsza dostępne jest pod numerem: 22 637 46 04 (dla klientów dzwoniących z telefonów stacjonarnych).
- Region Wielkopolski obsługiwany jest przez dwa numery infolinii: 801 888 989 (dla klientów dzwoniących z telefonów stacjonarnych) i 61 851 46 01 (dla klientów dzwoniących z telefonów komórkowych).
- Dla regionu Pomorza obowiązuje numer: 58 325 99 02 (dla klientów dzwoniących z telefonów stacjonarnych).
- Dla regionu karpackiego: 12 687 46 05 (dla klientów dzwoniących z telefonów stacjonarnych).
- Dla regionu Górnego Śląska: 32 391 23 03 (dla klientów dzwoniących z telefonów stacjonarnych). Wszystkie powyższe numery Telefonicznego Centrum Obsługi Klienta PGNiG czynne są od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7.00 do 19.00.
- Infolinia dla regionu Dolnego Śląska dostępna jest pod dwoma numerami telefonów: 801 301 801 (dla klientów dzwoniących z telefonów stacjonarnych) oraz (dla klientów dzwoniących z telefonów komórkowych), pod które można dzwonić przez całą dobę, 7 dni w tygodniu (opłaty za połączenia są zgodne z taryfą operatora).
Centrum Obsługi Klienta
Na stronie internetowej PGNiG, w zakładce Dla domu/Kontakt, znajdziemy dwa formularze kontaktowe – ogólny i dla przekazania informacji dotyczących podpisanej umowy. Chcąc wysłać ogólne zapytanie, będziemy musieli wpisać do formularza swoje imię i nazwisko, adres e-mail i numer telefonu.
W formularzu dotyczącym konkretnych spraw, wymagane jest podanie nie tylko imienia, nazwiska, adresu mailowego i numeru telefonu, ale także adresu punktu poboru, numeru klienta oraz opcjonalnie numeru umowy lub 3 ostatnich cyfr numeru PESEL lub nazwy i numeru dokumentu tożsamości.
Klienci PGNiG, mają możliwość założenia na stronie internetowej swojego konta eBOK (Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta), dzięki któremu w każdej chwili mogą kontrolować wydatki poprzez dostęp do swoich faktur i salda rozliczeniowego oraz do sprawdzania historii wpłat.
Kontakt z PGNiG i załatwianie formalności jest również znacznie uproszczone, gdyż eBOK ułatwia dokonywanie opłat za gaz, podawanie stanu licznika gazowego, a nawet zamawianie nowych usług i produktów.