Allegro jest najbardziej popularną i największą w Polsce platformą sprzedaży online, umożliwia pełne przeprowadzenie transakcji - od wyszukania, przez wpłatę, aż do wysyłki. Firma została założona w 1999 roku, jako polski odpowiednik serwisu eBay.
Od początku była miejscem dla sprzedawców indywidualnych i kolekcjonerów. W miarę wzrostu popularności i popytu, w 2007 roku Allegro umożliwiło wystawianie ofert również firmom, czyli tworzenie kont o charakterze sklepu.
Obowiązywały je nieco inne zasady - między innymi mniejsze koszty wystawiania, możliwość wprowadzania wielu przedmiotów naraz itp.
Obecnie Allegro poszło o krok dalej, tworząc w ramach platformy także własny, konkurencyjny sklep z wieloma różnymi towarami.
Jak skontaktować się z allegro telefonicznie
Serwis nie posiada żadnej infolinii, rozwinął natomiast pomocowo – formularzowy sposób obsługi klienta. Oznacza to, że zarówno kupujący, jak i sprzedający, nakierowywany jest z różnych stron Allegro na korzystanie z formularzy kontaktowych i obszernych działów pomocy.
Dział pomocy dla kupujących zawiera wszystkie informacje o:
- koncie (czyli sprawy dotyczące aktywacji i rejestracji, danych i ustawień oraz logowania i hasła).
- dostawie (sposoby dostaw i przypadki przesyłki niedostarczonej).
- zakupach (możliwe sposoby dokonania zakupu, monety i kupony, wyszukiwanie i obserwowanie produktów).
- płatnościach (raty Allegro, metody i status płatności).
- zwrotach i reklamacjach (wszelkie problemy transakcyjne, zasady przyjmowania zwrotów i reklamacji).
Dział pomocy dla sprzedających to również informacje o:
- koncie (logowanie, hasło, aktywacja i rejestracja, informacje dotyczące rangi Super Sprzedawcy).
- zarządzanie sprzedażą (opisy, wystawianie i edycja oferty, podstawy sprzedaży ofert).
- cenniki, wpłaty i rachunki (opłaty i cenniki, płatności od kupujących).
- dostawa (cennik i metody).
- zwroty i reklamacje (problemy podczas transakcji) oraz produkty finansowe (kredyty i pożyczki, leasing).
Allegra Formularze kontaktowe
W przypadku, gdyby jednak dział pomocy dla klientów i sprzedawców okazał się niewystarczający, mogą oni posiłkować się formularzem kontaktowym dostępnym na stronie Allegro, w dziale „Kontakt z Allegro”.
Aby z niego skorzystać, trzeba klikać kolejno tematy, na które chce się uzyskać odpowiedź. Na końcu pojawią się dwie lub trzy możliwości kontaktu z konsultantem: formularz kontaktowy (należy wpisać swój adres mailowy, treść wiadomości, jak i numery oferty, której ma dotyczyć rozmowa), czat online lub zamówienie rozmowy telefonicznej poprzez wpisanie swojego numeru telefonu i określenie preferowanej godziny zgłoszenia się pracownika Allegro.
Allegro kontakt mail
Fanpage na Facebooku daje jeszcze prostszą i szybszą możliwość nawiązania kontaktu z konsultantem – wystarczy kliknąć przycisk Wyślij wiadomość, a otworzy się okienko czatu, w którym pisać możemy z doradcą Allegro przez całą dobę.
Adres korespondencyjny
Uzyskiwanie pomocy i kontakt z Działem obsługi klienta Allegro ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań.