Dawniej był to przede wszystkim operator płatności Allegro, dziś obsługuje również wiele innych firm, ale też zmienił się model działania. Generalnie PayU jest w tych operacjach tylko pośrednikiem i dostawcą interfejsu, często zdarzało się, że klienci dzwonili w sprawach, które nie leżą w kompetencji firmy.
Dziś zakupy z płatnościami PayU upowszechniły się na tyle, że w zasadzie nawet nie ma potrzeby, żeby utrzymywać dużą infolinię. Została ona jednak włączona, ponieważ w nagłych przypadkach można dzięki temu nawiązać kontakt z jednym z największych i najbardziej rozpoznawalnych operatorów płatności w polskim internecie.
Ponieważ na każdej stronie płatności PayU znajdują się jednak odpowiednie linki, to faktycznie infolinia nie jest już tak potrzebna jak była kiedyś.
Kontakt telefoniczny
PayU stara się z każdej strony zrobić wiele, żeby zniechęcić klientów do korzystania z infolinii telefonicznej. Ponieważ jednak formularze kontaktowe na stronie nie są zbyt wygodną formą kontaktu, można skorzystać z numeru telefonu 61 628 45 05 (infolinia PayU działa tylko w dni powszednie od 8 do 20).
Numer ten nie jest podawany na oficjalnej stronie kontaktowej, ale działa i można z niego normalnie korzystać, natomiast zakres wsparcia uzyskiwanego na infolinii nie jest przesadnie szeroki. Teoretycznie konsultanci na infolinii PayU powinni móc reagować w sprawie konkretnych transakcji, ale nie zawsze się to udaje.
Na infolinię zadzwoń również bezzwłocznie, jeśli dostaniesz prośbę o autoryzację transakcji PayU, której nie inicjowałeś. To zdecydowanie szybsze rozwiązanie, niż próba kontaktu przez formularze w sytuacji, która może wymagać podjęcia natychmiastowych działań po stronie operatora płatności.
Infolinia będzie więc także przydatna do składania reklamacji jeszcze w czasie realizacji płatności. Do płatności zrealizowanych formularze wystarczą, natomiast jeśli coś budzi Twoje podejrzenia jeszcze na stronie płatności, to lepiej do PayU zadzwonić.
Partnerzy PayU również mogą kontaktować się z operatorem za pośrednictwem tej samej infolinii. Jeśli jednak masz przydzielonego opiekuna, to możesz od niego otrzymać inny numer telefonu – wtedy ten kanał komunikacji będzie szybszy, natomiast ogólna infolinia będzie przydatna, jeśli po prostu nie masz czasu na przerzucanie się mailami i kontaktami z formularza.
Infolinia PayU powinna być traktowana – przynajmniej według operatora – jako awaryjna forma kontaktu w nagłych przypadkach. Konsultanci na infolinii PayU nie zawsze mają dostęp do wszystkich danych potrzebnych do rozwiązania problemu, więc nie każdy kontakt będzie można uznać za udany. Zawsze natomiast będą w stanie podpowiedzieć, z jakiego innego kanału komunikacji skorzystać, żeby najszybciej rozwiązać dany problem.
Fakt, że PayU nie ma wielkiej ochoty do utrzymywania rozbudowanej infolinii, wynika ze zmiany specyfiki działalności.