Jak śledzić przesyłkę z DHL
W przypadku przesyłek kurierskich możliwość precyzyjnego ich zlokalizowania ma kardynalne znaczenie. Im więcej jest sposobów na to, żeby przesyłkę znaleźć i im dokładniejsze są to informacje, tym lepiej.
Z tego właśnie powodu wielu odbiorców chce się dowiedzieć, jak śledzić przesyłkę DHL.
Dla odbiorcy i nadawcy
Zwykle lokalizację przesyłek sprawdzają odbiorcy, którzy muszą tak zorganizować swój czas, żeby byli w domu, kiedy kurier będzie podejmował próbę doręczenia, albo mogli zdecydować o przekierowaniu przesyłki w inne miejsce. Jednak śledzenie przesyłek DHL jest ważne także nadawców, choć ci sięgają po tę opcję dopiero, kiedy trzeba zainteresować się zagubionymi paczkami.
Zdarza się to rzadko, ale wtedy właśnie weryfikacja danych śledzenia z DHL stanowi pierwszy sposób weryfikacji statusu paczki.
Jak śledzić przesyłkę z DHL?
Monitorowanie paczek jest możliwe dzięki temu, że każda ma własny numer nadania (listu przewozowego).
Numer przesyłki należy po prostu wpisać na stronie internetowej przewoźnika. System automatycznie wyszuka w wewnętrznej bazie danych rekordy odnoszące się do takiego numeru i na tej podstawie wyświetli historię przesyłki.
Ponieważ DHL udostępnił API dla swojej usługi, śledzenie przesyłek jest też możliwe w programach zewnętrznych dostawców(to o tyle istotne, że przez stronę własną DHL można sprawdzić w jednym wyszukiwaniu maksymalnie 10 przesyłek). Zwykle to wystarczająca ilość, ale osoby regularnie oczekujące na większą ich liczbę, mogą zainstalować jakikolwiek program lub otworzyć dowolną aplikację webową, która korzysta z API DHL – wtedy zwykle można sprawdzić więcej paczek.
Oczywiście w przypadku zewnętrznego oprogramowania czasem nałożone są różne ograniczenia co do ilości śledzonych paczek i pojawiają się też dodatkowe błędy, więc generalnie jako punkt wyjściowy warto przyjąć sprawdzenie przez stronę internetową DHL.
Lokalizacja paczki poza stroną internetową
Nie zawsze system działa prawidłowo (przy milionach przesyłek siłą rzeczy zdarzają się błędy i pomyłki). Przede wszystkim, jeśli dane śledzenia nie wydają się aktualne albo na przykład dość długo się nie zmieniają, warto chwilę poczekać. Czasem system informatyczny dostaje czkawki i nie wyświetli poprawnie statusu.
Jeżeli jednak taka sytuacja utrzymuje się dłużej albo dane są ewidentnie błędne, to wtedy można sprawę wyjaśnić, kontaktując się z obsługą klienta. DHL proponuje kontakt przez formularze na stronie, ale można też załatwić to przez telefon.
Niekiedy pracownicy DHL mają dostęp do świeżych danych o lokalizacji paczek, a nawet jeśli nie, to mogą wprowadzić w systemie odpowiednie adnotacje, dzięki którym albo uda się paczkę odnaleźć, albo będzie można przynajmniej rozpocząć procedurę reklamacyjną. Problem zgubionych paczek pojawia się jednak naprawdę rzadko – jeszcze rzadziej niż błędy śledzenia.