1. Home
  2. » 
  3. Blog
  4. » 
  5. Jak złożyć reklamację w Lidlu?

Jak złożyć reklamację w Lidlu?

Lidl

Lidl uchodzi za całkiem niezły sklep, ale oczywiście od czasu do czasu pojawia się konieczność złożenia reklamacji. To nic trudnego, ale warto poznać wszystkie warianty procedury, żeby wybrać ten najwygodniejszy.

 

Może wystarczy zwrot?

Nie tylko w sklepie internetowym Lidla, ale też w stosunku do zakupów stacjonarnych klientom przysługuje prawo zwrotu. Jeśli więc od zakupu nie upłynęło 7 dni (w przypadku zakupów stacjonarnych), to nieużywany produkt możesz po prostu zwrócić.

To przydatna procedura, ponieważ bardzo często pozwala na ominięcie całej procedury reklamacyjnej, która, choć nieuciążliwa, to przecież zajmuje więcej czasu. Oczywiście zdecydowanie nie namawiamy do tego, żeby zwracać produkty, które zostały minimalnie uszkodzone, bo one wrócą na salę sprzedaży i ktoś inny będzie miał taki sam problem.

Po zgłoszeniu reklamacji też dostaniesz zwrot pieniędzy, ale przynajmniej wadliwy produkt zostanie albo przeceniony, albo wycofany.

 

A jak wygląda reklamacja?

Reklamacja jest możliwa w przypadku produktów objętych gwarancją. To istotne zastrzeżenie, ponieważ to oznacza tylko wybrany asortyment, aczkolwiek dość szeroki, bo nie tylko elektronikę, ale też sprzęt kuchenny czy odzież.

Tu ważne zastrzeżenie: Lidl nie jest gwarantem, więc to nie sklep będzie gwarancję rozpatrywał i nie do sklepu należy produkt zwrócić. W dokumentach dołączonych do kupowanego przedmiotu wskazany jest adres gwaranta i tam należy odesłać przedmiot razem z wypełnioną częścią formularza.

Lidl Polska reklamacji

Nazwę i adres gwaranta można też znaleźć na stronie Lidla po podaniu kodu z tabliczki znamionowej ze sprzętu.

W przypadku kilku marek Lidl przygotowuje specjalne formularze gwarancyjne i pośredniczy w formalnościach. Lista tych gwarantów, przy których obowiązuje taka procedura, jest wymieniona w zawsze aktualnym brzmieniu na stronach Lidla poświęconych gwarancji.

 

Reklamacja na produkty bez gwarancji?

Uwagi można zgłosić także do produktów nieobjętych gwarancją. To dlatego, że sklep, sprzedając produkt, udziela na niego rękojmi – do tego zobowiązuje go prawo.

Jeśli więc nawet gwarancji nie ma, to i tak obowiązuje dość szeroka ochrona klienta. Podstawowa różnica jest taka, że ta procedura zwykle będzie dotyczyła mniej wartościowych produktów, podstawowym sposobem załatwienia sprawy będzie zwrot pieniędzy, a wszystko odbywa się w czasie jednej wizyty w sklepie. 

Aby można było skorzystać z reklamacji przy rękojmi, trzeba albo mieć paragon (również jego elektroniczną wersję w aplikacji), albo spisać dodatkowe oświadczenie. W większości przypadków całość można załatwić przy kasie, tylko od czasu do czasu w sprawę będzie musiał się zaangażować kierownik sklepu, ale i tak to kwestia kilku, maksymalnie kilkunastu minut, zanim problem uda się rozwiązać.

Warto pamiętaj, że rękojmia obowiązuje też w przypadku produktów z gwarancją, natomiast ta ostatnia daje większe uprawnienia, dlatego, jeśli możesz, korzystaj raczej z gwarancji, a nie rękojmi.