Western Union jest jednym z największych i najbardziej znanych dostawców usług przekazywania pieniędzy na całym świecie.
To amerykańskie przedsiębiorstwo zostało założone już w drugiej połowie XIX wieku i szybko stało się najważniejszą firmą w sektorze telegraficznym. Obecnie Western Union to międzynarodowa firma specjalizująca się w usługach finansowych, takich jak przekazy pieniężne, płatności rachunków oraz przekazywanie pieniędzy przez internet.
Firma umożliwia przesłanie pieniędzy do ponad 200 krajów i terytoriów, co czyni ją jednym z największych i najbardziej rozpoznawalnych dostawców usług przekazywania pieniędzy na świecie. Western Union oferuje różne metody przekazywania pieniędzy, w tym wysyłanie ich na konto bankowe lub do odbioru w jednej z wielu placówek.
Firma działa w ponad 130 krajach, zatrudniając ponad 12 000 pracowników. Western Union ma na celu umożliwienie ludziom szybkiego, łatwego i bezpiecznego przekazywania pieniędzy, niezależnie od ich położenia na świecie.
Kontakt telefoniczny
Jeśli chcesz się skontaktować z Western Union, to możesz to zrobić, wybierając odpowiednią infolinię:
- W przypadku pytań związanych z transakcjami internetowymi najlepiej zrobisz, jeśli zadzwonisz pod numer 800 207 606 - mowa tutaj o infolinii dla Polski, która jest dostępna w godzinach od 8:00 do 20:00. Dział Obsługi Klienta z pewnością odpowie na wszystkie pytania i rozwieje wszelkie ewentualne wątpliwości, a także pomoże w rozwiązaniu poszczególnych problemów.
- Jeśli jednak dzwonisz spoza Polski, musisz wybrać numer +32 2 639 7112.
- Alternatywnym numerem, pod którym możesz się skontaktować z Działem Obsługi Klienta Western Union jest +48 221 520 541 (EN/PL) - infolinia działa od poniedziałku do soboty w godzinach od 8:00 do 20:00. Warto też dodać, że sprawy związane z oszustwami lub skradzionymi i zagubionymi kartami są obsługiwane w systemie całodobowym 24 godziny na dobę (opłata jest zgodna z taryfą operatora).
Formularzy kontaktowych online
Najbliższą placówką Western Union Polska, jest Litwa, a konkretniej ulica J. Balcikonio str 7 w Wilnie.
To jednak nie wszystkie sposoby, pozwalające wygodnie skontaktować się z firmą Western Union. Na stronie głównej Western Union znajduje się zakładka FAQ, na której zebrano wszelkie najczęściej zadawane przez klientów pytania wraz ze szczegółowymi odpowiedziami - jeśli z jakiegoś powodu nie znajdziesz tam odpowiedzi na zadane pytanie, to skontaktuj się z Działem Obsługi Klienta.
Przed konsultacją warto się odpowiednio przygotować (zebrać niezbędne dane lub dokumenty), co skróci czas oczekiwania na pomoc. W przypadku infolinii warto jednak uzbroić się w cierpliwość - czas oczekiwania na połączenie może się wydłużyć do nawet kilkudziesięciu minut.
Western Union posiada też autorską aplikację, która jest bezpiecznym sposobem na kontakt z zespołem pomocy technicznej - przykładowo na platformie ODR można szybko i skutecznie rozwiązać pozasądowe spory związane z transakcjami internetowymi - istnieje też możliwość złożenia reklamacji za pośrednictwem Bankenschlichtung.
Co więcej, z Western Union można się również skontaktować poprzez media społecznościowe, takie jak: Facebook, Instagram, Twitter lub YouTube, a więcej informacji na temat działania firmy znajduje się na blogu Western Union.