PKP Intercity – jako największa ze spółek kolejowych, z którymi na co dzień ma się do czynienia, w pewnym sensie koordynuje Twoje działania: jeśli musisz skontaktować się z innym przewoźnikiem kolejowym, to PKP Intercity zawsze ma odpowiedni numer lub adres mailowy, który może Ci podpowiedzieć.
PKP Infolinia
Numery infolinii PKP Intercity pozwalają skontaktować się z obsługą w sprawie rozkładów jazdy, informacji dotyczących statusu poszczególnych połączeń teraz i w przyszłości oraz zakupu biletów. Jest to też najszybszy sposób na zasięgnięcie informacji na temat możliwości przewozu rowerów w danym składzie lub złożenia reklamacji.
- Najprostszą formą kontaktu z PKP Intercity jest ogólna infolinia firmy pod numerem 703-200-200 (jest to numer premium o podwyższonej opłacie i nie będzie dostępny z niektórych sieci komórkowych).
- Wtedy możesz zadzwonić pod numer przeznaczony dla sieci zagranicznych: +48 22 391 97 57.
- Pasażerowie niepełnosprawni w sprawie swoich szczególnych potrzeb mogą kontaktować się PKP Intercity bezpośrednio pod numerem +48 42 205 45 31. Numer kontaktowy dla pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej powstał, żeby pomóc takim osobom szybko znaleźć połączenie umożliwiające wygodną podróż albo dokonanie odpowiedniej rezerwacji bez konieczności oczekiwania na połączenie z konsultantem na podstawowej linii (numer ten, podobnie jak główna infolinia PKP Intercity, jest dostępny całą dobę we wszystkie dni tygodnia).
- PKP Intercity ma też dodatkowy numer dla osób niepełnosprawnych: 22 474 13 13. Jest to telefon, z którego powinieneś skorzystać, jeśli masz już bilet (kupiony w kasie lub przez internet), ale potrzebujesz pomocy na samym terenie dworca. Pamiętaj, aby w takiej sytuacji skontaktować się z PKP Intercity z odpowiednio dużym wyprzedzeniem, ponieważ często będzie to oznaczało konieczność wyznaczenia pracownika i ustalenia pewnych organizacyjnych detali.
Kontakt przez infolinię jest w PKP Intercity zalecaną formą uzyskiwania informacji o połączeniach – konsultanci zawsze mają dostęp do bieżących informacji i są w stanie szybko podać konkretne dane: czy to czasy odjazdów, czy ceny biletów. Numer telefonu PKP Intercity przyda się też przy rozpoczynaniu procedury reklamacyjnej – nie została wyznaczona do tego oddzielna infolinia, ale jeśli chcesz złożyć reklamację i nie wiesz, jak to zrobić, dzwoniąc pod podstawowy numer, uzyskasz potrzebne informacje.
Kontakt mailowy z PKP
Poza tym oczywiście możesz próbować kontaktować się z PKP Intercity mailowo, natomiast tą drogą nie dokonasz rezerwacji – to raczej ogólny kanał komunikacji, z którego możesz skorzystać, jeśli tylko chcesz coś zgłosić, ale niekoniecznie wymagasz reakcji.
Obsługa PKP Intercity skupiona jest na kasach dworcowych, a jeśli chcesz obsłużyć się samodzielnie, to tak naprawdę musisz polegać na stronie internetowej ze wszystkimi jej mniejszymi i większymi grzeszkami.