Poczta Polska, jako przedsiębiorstwo państwowe, powstała w 1939 roku. Zalążkiem współczesnej Poczty Polskiej było utworzenie w 1944 roku okręgu pocztowego w Lublinie.
W 1985 roku, przedsiębiorstwo przekształcono w państwową jednostkę organizacyjną, funkcjonującą pod nazwą „Polska Poczta, Telegraf i Telefon”. Już sześć lat później, jednostka staje się państwowym przedsiębiorstwem użyteczności publicznej, rozdzielonym na dwie odrębne frakcje:
- Poczta Polska.
- Telekomunikacja Polska Spółka Akcyjna.
Poczta Polska oferuje przede wszystkim usługi paczkowe i listowe, w czym zawierają się również przesyłki zagraniczne. Dział usług finansowych obejmuje produkty bankowe, przekazy, usługi płatnicze, ubezpieczenia, kantory – stacjonarny i online.
Przedsiębiorstwo posiada także zestaw unikatowych propozycji związanych z filatelistyką – każdy może zapoznać się z planami emisji kolejnych serii znaczków, dostępnymi kolekcjami filatelistycznymi, znaczkami wycofanymi z obiegu, wydawnictwami regionalnymi, jak również wykupić abonament filatelistyczny.
Poczta Polska Numer Telefonu
Dział obsługi klienta oferuje różne warianty komunikacji z doradcami Poczty Polskiej:
- Infolinia dostępna jest pod numerem 801 333 444 (dla telefonów stacjonarnych) i (+48) 438 420 600 (dla telefonów komórkowych, stacjonarnych krajowych i zagranicznych).
- Na centralę Poczty Polskiej dodzwonimy się, wybierają numer: tel.: 22 656 50 00, dzwonić możemy od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8.00 do 20.00.
Opłaty za połączenia są tożsame z cennikiem operatora.
Dział reklamacji
Reklamacji i złożenia skargi dokonać można w prosty sposób - poprzez formularz reklamacyjny, który znajdziemy na stronie internetowej Poczty Polskiej (w dziale Reklamacje) lub poprzez papierowy druk reklamacyjny, który dostaniemy w każdej placówce poczty.
Pisemnie skontaktujemy się z przedsiębiorstwem na adres mailowy kontakt@poczta-polska.pl i adres stacjonarny Centrali Poczty Polskiej S.A.: ul. Rodziny Hiszpańskich 8, 00-940, Warszawa.
Abonament RTV - Kontakt
Informacje i sprawy dotyczące abonamentu RTV możemy zdobyć i załatwić drogą mailową, pisząc na specjalny adres rtv.eod@poczta-polska.pl, telefonicznie - dzwoniąc na numer: 43 842 06 06 od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8.00 do 20.00 lub wysyłając korespondencję listownie, na adres: Poczta Polska SA, COF Wydział Abonamentu RTV, ul. Bernardyńska 15, 85-940 Bydgoszcz.
Odnośnie rejestracji nowych odbiorników radiowych i telewizyjnych oraz aktualizacji danych drogą internetową, należ pisać na adres: rtv.rejestracja@poczta-polska.pl. Mailową i pisemną korespondencję z Pocztą Polską, powinniśmy zawsze uzupełniać o swoje podstawowe dane osobowe, które są niezbędne dla identyfikacji klienta.
Wpisać należy imię i nazwisko, adres korespondencyjny oraz Indywidualny Numer Identyfikacyjny abonenta.