Temat podatków i ich rozliczania, to dla większości osób temat bardzo zawiły i trudny.
Często posiłkujemy się pomocą biur rachunkowych, szukamy pomocy u znajomych i rodziny, którzy te kwestie potrafią rozwiązać samodzielnie. W związku z tym, w 2006 roku, Fiskus wprowadził telefoniczną pomoc dla podatników pod postacią Krajowej Informacji Podatkowej, w 2017 roku została ona przekształcona w Krajową InformacjE Skarbową.
Dzwoniąc na infolinię możemy uzyskać odpowiedź na każde pytanie i wyjaśnić wszelkie kwestie związane z podatkami, interpretacją przepisów podatkowych oraz służbą celną, a zwłaszcza sprawy dotyczące podatku dochodowego od osób fizycznych i od osób prawnych, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatku od towarów i usług oraz podatku od spadków i darowizn.
Indywidualnej interpretacji
Osoba dzwoniąca z bardziej złożoną sprawą, może liczyć na uzyskanie indywidualnej interpretacji, której dokonuje szereg osób – dyrektorzy izb skarbowych, działający w imieniu Ministra Finansów.
Aby uzyskać rozszerzona pomoc indywidualną, należy wypełnić odpowiedni wniosek, wnieść opłatę 40 zł (jednorazowo za każde zagadnienie) oraz złożyć wypełniony wniosek osobiście w siedzibie Krajowej Informacji Skarbowej, mieszczącej się pod adresem: ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą internetową poprzez e-PUAP, dopisując adres skrytki: /KIS/wnioski.
Odpowiedź na zapytanie można otrzymać do 3 miesięcy od przedstawienia wniosku. Linia przeznaczona jest dla wszystkich, jednak największy nacisk położony jest na pomoc podatnikom prowadzącym działalność gospodarczą.
Bezpłatna infolinia
Chcąc uzyskać poradę i pomoc, należy zadzwonić na jeden z numerów:
- 801 055 055 (dla osób dzwoniących z telefonów stacjonarnych).
- (22) 330 03 30 (dla osób dzwoniących z telefonów komórkowych).
- +48 22 330 03 30 (dla osób dzwoniących z zagranicy).
Każdy z numerów czynny jest od poniedziałku do piątku, od godziny 7.00 do godziny 18.00.
Infolinia została niedawno unowocześniona poprzez wprowadzenie nowego systemu informacji telefonicznej, co dla dzwoniących oznacza krótszy czas oczekiwania na połączenie. Teraz system ma możliwość realizowania około 600 połączeń w jednym czasie.