Facebook Polska jest serwisem społecznościowym, założonym przez studentów Uniwersytetu Harvarda - Marka Zuckerberga i jego znajomych – w 2004 roku. Początkowo służył on jego użytkownikom do odszukiwania kolegów szkolnych, do dzielenia się z nimi zdjęciami i do wysyłania wiadomości.
Serwis szybko zyskał dużą popularność na uczelni, więc obszar jego działania rozszerzono także na inne szkoły – Uniwersytet Stanforda, Yale’a i Columbia. Ostatecznie sieć objęła niespełna 30 szkół.
Dziś Facebook posiada ponad 2 miliardy kont na całym świecie, dzięki tłumaczeniom zrobionym przez samych użytkowników, w 2008 roku weszła do sieci polska wersja językowa. Serwis umożliwia tworzenie grup i sieci, wymianę wiadomości i zdjęć pomiędzy poszczególnymi użytkownikami, korzystanie z licznych aplikacji Facebooka, tworzenie reklam i fanpage oraz stron firmowych.
Serwis Telefoniczny Facebook
Na Facebooku nie znajdziemy numerów telefonów kontaktowych, adresów mailowych czy pocztowych, Facebook nie posiada zespołu konsultantów ani doradców, do których moglibyśmy napisać i uzyskać natychmiastową pomoc online. Zamiast tego, mamy do dyspozycji rozbudowane zaplecze pomocowe, gdzie znajdują się wszelkie niezbędne informacje dotyczące korzystania z serwisu.
Co najważniejsze, można z niego korzystać nawet bez logowania, co jest szczególnie przydatne dla niezarejestrowanych użytkowników lub gdy zapomni się hasła.
Najczęściej zadawane pytania
Na stronie głównej Centrum pomocy, za sprawą działu FAQ dowiemy się, jak utworzyć konto na Facebooku, wykorzystać w pełni jego funkcje i zarządzać nim, jak zarządzać hasłem do konta (sekcja Zarządzanie hasłem - problemy z logowaniem, prywatnością, resetowaniem i zmianą hasła) i jego bezpieczeństwem (blokowanie i usuwanie z listy znajomych, konta, na które się włamano, fałszywe konta, prywatność), jak zakładać strony i grupy, jak wykupić reklamę, jak obsługiwać aplikacje mobilne i komputerowe Facebooka, jak wstawić filmy i zdjęcia.
Centrum pomocy Facebook
Kolejnym istotnym działem Centrum pomocy, jest Zasady i zgłaszanie. Wszelkie kwestie dotyczące naruszeń regulaminu i nadużyć lub sytuacji wyjątkowych (np. obraźliwe posty, zdjęcia, fałszywe profile, czy strony, komentarze, grupy nawołujące do nienawiści, zarządzanie kontem osoby zmarłej, przesyłanie dowodu tożsamości, kwestie własności intelektualnej, naruszenia prywatności, problemy z korzystaniem z Facebooka), można zgłaszać właśnie w tym miejscu.
Każde takie zgłoszenie jest szczegółowo rozpatrywane i analizowane pod kątem polityki firmy. Zgłaszający użytkownik jest anonimowy i zawsze otrzymuje wyczerpującą odpowiedź z uzasadnieniem decyzji zespołu Facebooka, a decyzje te, w zależności od efektu rozpatrzenia zgłoszenia, są bezzwłocznie egzekwowane.
Mając szczególny rodzaj pytania czy problemu, którego nie będzie w stanie rozwiązać Centrum pomocy, z jego strony głównej możemy również przejść na forum użytkowników, czyli do Pomocy społecznościowej oraz do Centrum pomocy dla reklamodawców. Tysiące innych użytkowników dzieli się tam swoimi spostrzeżeniami, doświadczeniami i wiedzą dotyczącą korzystania z Facebooka, chętnie udzielając odpowiedzi na postawione pytania.