Fedex to jedna z największych na świecie firm kurierskich. Na stronie internetowej Fedex znajduje się bardzo przejrzysty, prosty i nowocześnie zorganizowany dział obsługi klienta.
Na samej górze strony klientów wita wirtualny asystent obsługi klienta. Jest to rodzaj inteligentnego działu FAQ, w okienku którego można wpisać swoje pytanie, a odpowiedź w postaci wskazówek dla sposobu postępowania w danej sytuacji otrzymamy natychmiast.
Poniżej znajdziemy tradycyjny dział FAQ, w którym odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania zamieszczone są w dość nietypowy sposób.
Są tu przewodniki, spisy towarów niebezpiecznych i wyłączonych z transportu krajowego, formularze, a nawet film instruktażowy o poprawnym pakowaniu przesyłek. Dodatkowo zamieszczono niewielki dział dotyczący narzędzi automatyzacji wysyłki.
Jeszcze inną formę wsparcia w postaci FAQ znajdziemy na samym dole strony, w dziale Więcej Informacji od Fedex, pod hasłem Baza Wiedzy. Zamieszczono tu szereg artykułów, które szczegółowo opisują różne zagadnienia, podzielone na cztery grupy tematyczne:
- ABC nadawania przesyłek.
- Rozwiązania specjalistyczne.
- Historie naszych klientów.
- Przygotowanie przesyłki.
Numer do Biura Obsługi Klienta FedEx
Infolinia w Fedex dla przesyłek krajowych i międzynarodowych czynna jest od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8:00 do 18:00, pod dwoma numerami telefonów: 801 002 800 (połączenia z telefonów stacjonarnych) i 22 211 80 00 (połączenia z telefonów komórkowych). Koszt połączenia jest zgodny z taryfą operatora obsługującego połączenie.
Kontakt przez Internet
W zakładce Wsparcie – Kontakt, znajduje się okienko FedEx Live Chat, za pomocą którego możemy nawiązać natychmiastowy kontakt z doradcą. Czat czynny jest od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8:00 do 16:00.
Tuż obok zamieszczony jest również formularz kontaktowy. W tym miejscu musimy jedynie zaznaczyć, czy poszukujemy pomocy dotyczącej przesyłek krajowych czy zagranicznych, a następnie wybrać, z którego działu chcemy tę pomoc uzyskać.
Wymagane jest także wpisanie swojego imienia i nazwiska, adresu korespondencyjnego i mailowego, numeru telefonu i zapytania, które kierujemy do konsultanta.
Bardzo ważnym elementem obsługi klienta jest również cały dział poświęcony śledzeniu przesyłek krajowych i międzynarodowych. W tym miejscu należy wpisać w odpowiedniej zakładce numer przesyłki, którą chcemy zlokalizować. Fedex oferuje aż trzy rodzaje usługi śledzenia przesyłki:
- FedEx Tracking (prosta w obsłudze, dla niewielkiej ilości przesyłek).
- FedEx Advanced Tracking (szczegółowe informacje dotyczące danych i lokalizacji paczek w ilości od kilkudziesięciu do kilkudziesięciu tysięcy).
- FedEx Mobile Tracking (prosta w obsłudze aplikacja na telefon).
Chcąc mieć stały kontakt ze swoimi klientami, FedEx zamieszcza różne aktualności, nowości i informacje o zmianach na najpopularniejszych portalach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter i Instagram. Kanał Fedex na YouTube pokazuje nie tylko zabawne i urocze filmiki dotyczące swojej działalności, ale również serię tutoriali i poradników, które są łatwym i przyjemnym sposobem zapoznania się m.in. z polityką wysyłkową firmy.
Dbając o wysoką jakość usług i obsługi klienta, Fedex zamieścił na swojej stronie internetowej krótki formularz, za pomocą którego klienci mogą wyrazić swoją opinię na temat usług firmy.