1. Home
  2. » 
  3. Administracja Publiczna
  4. » 
  5. Zus

Zus
Kontakt

Infolinie & Telefony ZUS

No votes yet

Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) został utworzony w 1934 roku, z połączenia pięciu różnych instytucji, które do tamtej pory odpowiadały za ubezpieczenia społeczne w różnych sektorach i dziedzinach, były to:

  • Izba Ubezpieczeń Społecznych.
  • Zakład Ubezpieczenia od Wypadków.
  • Zakład Ubezpieczeń Pracowników Umysłowych.
  • Zakład Ubezpieczenia Emerytalnego Robotników.

Dziesięć lat po wojnie, w 1955 roku, ZUS jako instytucję zlikwidowano, a jego obowiązki od tamtego czasu realizowały związki zawodowe, rady narodowe oraz Ministerstwo Pracy i Opieki Społecznej. Już w 1960 roku wznowiono działalność ZUS, który do dziś należy do sektora finansów publicznych.

Kontakt telefoniczny

Obecnie zajmuje się wszystkim, co dotyczy ubezpieczeń społecznych, m.in. przyjmowaniem wpłat, wypłacaniem świadczeń, rozliczeniami.

 

Bezpłatna Infolinia

Z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych możemy skontaktować się, dzwoniąc na numer Centrum Obsługi Telefonicznej: 22 560 16 00. Po uzyskaniu połączenia, należy wybrać tonowo jedną z cyfr, odpowiadającą sprawie, którą chcemy załatwić:

  • cyfra 0 połączy nas z konsultantem COT (wcześniej trzeba wybrać temat rozmowy).
  • pod cyfrą 1 możemy odsłuchać komunikatów informacyjnych z wybranego działu ZUS (dostępne stale - przez całą dobę, przez cały tydzień).
  • wybierając cyfrę 2 można dokonać uwierzytelnienia.
  • a pod cyfrą 3 znajdują się dane adresowe wszystkich oddziałów ZUS.

Centrum Obsługi Telefonicznej działa od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7.00 do 18.00. Opłaty za połączenia są zgodne z taryfą operatora obsługującego połączenie.

Wybierając 0, po przejściu procedury uwierzytelnienia (seria pytań, które zadaje konsultant), możemy otrzymać niektóre z informacji dotyczące naszego konta w ZUS:

  1. szczegółowe informacje o orzecznictwie lekarskim.
  2. rehabilitacji i prewencji (należy wcześniej naszykować swój identyfikator do Platformy Usług Elektronicznych i hasło.
  3. czyli PIN do Centrum Obsługi Telefonicznej), renty i emerytury, zasiłki, informacje dla osób ubezpieczonych (m.in. rodzaje ubezpieczeń.
  4. zasady kwalifikacji do ubezpieczenia i obliczania podstawy wymiaru składek) i płatników (informacje o obowiązkach płatnika składek) oraz pomoc techniczna (z zakresu PUE, programu Płatnik i obsługi Elektronicznych Zwolnień Lekarskich).

 

Kontakt mailowy z ZUS

Z ZUS mamy również możliwość kontaktu za pomocą poczty elektronicznej. Pytania ogólne dotyczące działalności ZUS kierować należy na adres cot@zus.pl.

Nie jest zalecane przekazywanie tą drogą informacji osobistych. Drogą bezpieczną, gdzie możemy wpisywać nasze dane osobowe, jest formularz kontaktowy, znajdujący się na stronie internetowej ZUS, w zakładce Kontakt.

 

Kontakt z Działem Obsługi Klienta

Jedną z najdogodniejszych form kontaktu z urzędem, jest założenie konta na Platformie Usług Elektronicznych. Dzięki niemu, przez internet i poza godzinami pracy urzędów, załatwimy wszystkie sprawy dotyczące ubezpieczeń społecznych, mając także dostęp do opcji „Zadaj pytanie ZUS”.

Dość innowacyjną formą kontaktu z urzędem jest połączenie za pomocą Skype. Należy zainstalować program, wyszukać kontakt o nazwie zus_centrum_obslugi_tel i rozpocząć rozmowę.

W ten sposób połączymy się z Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS.

Datos empresa