Numer telefonu eBay to jeden z najgorętszych tematów na forach pomocy, i to już od kilkunastu lat. Mimo że firma od jakiegoś czasu coraz aktywniej działa również na polskim rynku, to do tej pory nie uruchomiono telefonicznego centrum informacyjnego eBay w naszym kraju.
Ebay sugeruje, żeby konkretne problemy zgłaszać mailowo (customerhelp@ebay.com) albo przez specjalne formularze, ale użytkownicy odpowiadają, że wysłane tamtędy wiadomości często nie wywołują kompletnie żadnej reakcji, stąd potrzeba kontaktu telefonicznego. Pewnym obejściem tego problemu jest skorzystanie z zagranicznych wersji serwisu.
Ebay Infolinia
Niemiecki albo brytyjski eBay dają użytkownikom możliwość kontaktu telefonicznego, przy czym numer infolinii nie jest podawany bezpośrednio na stronie. Aby go odkryć, trzeba zalogować się na swoje konto i tam w zakładce pomocy przejść do opcji połączeń telefonicznych, gdzie można podejrzeć nie tylko numer telefonu, ale też PIN, który będzie potrzebny do uwierzytelnienia.
- Ebay UK Infolinia: +44 800 358 3229
Brak infolinii eBay to spory problem szczególnie dla użytkowników, którzy chcieliby zgłosić problem ze sprzedającym albo trudności w wyegzekwowaniu warunków gwarancji – niby są do tego celu formularze kontaktowe, ale doświadczenie uczy, że czas reakcji supportu jest dość długi, a terminy w programach ochrony kupujących płyną. Poza tym numer eBay byłby pomocny jako sposób na eskalowanie zgłoszeń, które z różnych powodów utknęły na ścieżce podstawowej.
Obecnie użytkownicy eBay nie mają do dyspozycji numeru telefonu, więc skargi na to, że e-maile pozostają bez odpowiedzi, trzeba wysyłać również mailowo i to nie jest korzystne rozwiązanie z punktu widzenia użytkowników. Centrum obsługi telefonicznej mogłoby też znaleźć zastosowanie w rozwiązywaniu problemów z logowaniem, co jest tym bardziej istotne, że wysłanie zgłoszeń elektronicznych niekiedy wymaga zalogowania (samo odzyskiwanie hasła jest możliwe bez wykonywania telefonu, ale z innymi problemami może być gorzej).
Telefon eBay
Telefon eBay jest chyba najbardziej wyczekiwaną funkcją techniczną tego serwisu. Z jednej strony i tak udziały eBay w polskim rynku są relatywnie niewielkie, z drugiej – dokładnie z tego powodu koszty utrzymania infolinii mogłoby być naprawdę niskie, a zadowolenie użytkowników wyraźnie większe.
Możliwość kontaktu z profilu przez formularze i e-mail jest cenna, ale wiele spraw zdecydowanie szybciej można by było załatwić przez infolinię, gdyby wreszcie została ona uruchomiona. Zarządzający platformę eBay na razie jednak w dalszym ciągu nie ustosunkowali się do próśb użytkowników, więc jeśli musisz zadzwonić do eBay, pozostaje Ci wykorzystać znajomość języka obcego i wykonać droższe połączenie zagraniczne do oddziału niemieckiego, brytyjskiego lub amerykańskiego, do których numery telefonów znajdziesz po zalogowaniu w tamtych wersjach serwisu.
W teorii pozwoli to na rozwiązanie wszystkich kwestii, ale w praktyce nie zawsze jest to tak płynne, jak powinno być.